غذاهای رژیمی برای لاغری سریع

غذاهای رژیمی برای لاغری سریع

183 بازدید
تاریخ انتشار: | سه‌شنبه, 09 خرداد 1402

برای اینکه بتوان در مدت زمان کوتاهی طعم لاغری را چشید می‌بایست علاوه بر انجام ورزش‌های لازم و کاهش وعده‌های غذایی، به مصرف یک سری از خوردنی‌ها پرداخت

خیلی از مردم دنیا با توجه به کم شدن فعالیت‌های آنها در مسیر افزایش وزن پیش می‌روند و به همین دلیل ناچار به تدبیری برای لاغری خود هستند؛ به ویژه اینکه در انتظار مراسم خاصی مثل مراسم عروسی باشند.
برای موفقیت در لاغری سریع می‌بایست، در قدم اول تا حد امکان غذاهای فراوری شده، غذاهای سرخ شده و قندهای تصفیه شده را حذف کنید. خوردن انواع غذاهای تمیز و فراوری نشده می‌تواند سلامت روده شما را بهبود بخشد. سلامت روده نه تنها با پاسخ قوی‌تر به انسولین مرتبط است (که چربی ذخیره‌شده در ناحیه میانی بدن را کاهش می‌دهد)، بلکه می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود ایمنی بدن نیز کمک کند که هر دو موجب این می‌گردد که انسان از نظر جسمی و روحی احساس بهتری را تجربه کند.
در امتداد موارد گفته شده می‌توان با مصرف یک سری از خوردنی‌ها به جای مصرف غذاهای سابق به سرعت وزن خود را کاهش داد که برای آشنایی با این موارد با ما همراه باشید.

غذا های لاغری

لوبیا

لوبیا ارزان، سیر کننده و منبع عالی پروتئین است. لوبیا همچنین فیبر بالایی دارد که دیر هضم می‌شود. این بدان معناست که شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌نمایید و این می‌تواند شما را از خوردن بیش‌تر باز دارد.

لوبیا برای لاغری

سوپ

یک وعده غذایی را با یک فنجان سوپ شروع کنید؛ چون که این قضیه در نهایت باعث می‌شود تا کمتر غذا بخورید. برای رژیم لاغری، سوپ‌های کم کالری و با مقدار کم چربی مناسب هستند. مثلاً یکی از سوپ‌های مناسب برای رژیم لاغری، سوپ گیاهی با مقدار کم چربی است.

سوپ لاغری

سبزیجات

انواع سبزیجات می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. به عنوان مثال، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل سرشار از فیبر و ویتامین هستند که برای مشکلات گوارشی مفید می‌باشند. به طور کلی، سبزیجات با برگ رنگ سبز تیره حاوی پروتئین هستند که منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر به شمار می‌روند. سبزیجات ترد مانند کرفس و جیکاما گزینه‌های کم کالری عالی برای میان وعده هستند که مسیر لاغری را به خوبی هموار می‌سازند.

سبزیجات برای لاغری

آووکادو

این میوه سرشار از فیبر است و منبع با کیفیتی از چربی‌های سالم است که آن را به یک غذای عالی برای کاهش گرسنگی تبدیل می‌کند. اما از آنجایی که آووکادو یک منبع چربی است، از نظر کالری متراکم است، بر همین اساس بهتر است که در مقدار آن، مقدار کافی را در نظر گرفته باشید.

آووکادو برای لاغری

توت‌ها

توت‌ها سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C هستند؛ این موارد تقریباً شامل تمام چیزهایی است که بدن شما برای عملکرد بهینه خود به آنها نیاز دارد. زمانی که بدن شما به شکل مناسبی موارد اضافی وارد شده را در عملکرد بهینه خود دفع نماید، دیگر شاهد اضافه شدن وزن خود نخواهید بود.

توت برای لاغری

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ است. تحقیقات نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند به افرادی که دارای اضافه وزن هستند کمک کند. در واقع این ماهی باعث می‌شود که افراد احساس سیری بیش‌تری داشته باشند. به طور کلی ماهی ممکن است به شما کمک کند تا احساس رضایت و سیری طولانی‌تری نسبت به سایر پروتئین‌ها مانند تخم مرغ و گوشت گاو داشته باشید.

ماهی سالمون

میگو

میگو باعث افزایش احساس سیری می‌شود. خوردن میگو با تحریک تولید کوله سیستوکینین یا CCK، هورمونی را به معده شما سیگنال می‌دهد که نشان از سیری دارد، میگو در واقع اشتها را کاهش می‌دهد. میگو حاوی روی و سلنیوم است که دو ماده معدنی مهم برای سلامت سیستم ایمنی و افزایش انرژی هستند.

میگو

جو خام

جو خام سرشار از نشاسته مقاوم است. نوعی نشاسته که در برابر هضم مقاومت می‌کند و بسیار برای کاهش وزن مفید است. در فرایند هضم، نشاسته مقاوم محصولات جانبی را آزاد می‌کند که می‌تواند سلول‌های بدن شما نسبت به انسولین واکنش نشان داده و به کاهش چربی‌های سرسخت در ناحیه میانی کمک کند.

جو خام برای لاغری

گریپ فروت

گریپ فروت می‌تواند به کاهش وزن بدن کمک کند. افراد چاقی که قبل از هر وعده غذایی به اندازه نصف گریپ فروت می‌خورند، به طور متوسط وزن مناسبی را کم می‌کنند. حتی نوشیدن آب گریپ فروت هم نتایج مشابهی در بر خواهد داشت.

گریپ فروت برای لاغری

سیب

خوردن سیب راهی عالی برای پایین نگه داشتن وزن است. دلیل آن در ابتدا مقدار بالای فیبر در این میوه است. مطالعات نشان می‌دهند که خوردن سیب اشتها را کاهش داده و از پر خوری افراد جلوگیری می‌کند. به علاوه خوردن سیب نیاز به جویدن طولانی دارد که در واقع سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستد که شما در حال مصرف مقدار زیادی غذا هستید و در نتیجه آن، اشتها کاهش می‌یابد.

سیب برای لاغری

چای سبز

مصرف چای سبز در کاهش وزن مؤثر است. چای سبز حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که برای تحریک چربی سوزی در بدن بسیار کاربردی است.

چای سبز برای لاغری

موارد اشاره شده برای لاغری سریع، در صورتی که طور پیوسته صورت گیرد، می‌تواند میزان قابل توجهی از وزن را کاهش دهد.

نظرات شما درباره غذاهای رژیمی برای لاغری سریع

امتیاز: