ویژگی کارمند خوب

ویژگی کارمند خوب

(1 نفر) | 475 بازدید | تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 خرداد 1400

بدیهی است که مشاغل می خواهند بهترین کارمندان را در زمینه کاری خود استخدام و حفظ کنند ، اما واقعاً "کارمند خوب" بودن به چه معناست و چرا جستجوی آنها مهم است؟ ویژگی های یک کارمند خوب را به شما معرفی می کنیم.

مهارت های یک کارمند خوب

بیشتر مدیران استخدام یا منابع انسانی (منابع انسانی) می دانند یافتن کارمندان خوب چقدر دشوار است. نامزدها یا مهارت خاصی ندارند یا با فرهنگ شرکت سازگار نخواهند بود . صاحبان مشاغل اغلب فقط بر مهارت های فنی تمرکز می کنند و کیفیت و ویژگی های کارمند ایده آل را ارزیابی نمی کنند. این می تواند در نهایت بر فرهنگ ، بهره وری تأثیر منفی بگذارد و حتی ممکن است تلاش های آموزشی را طولانی کند. صرف نظر از صنعت یا ماهیت شغل ، خصوصیات کلیدی خاصی وجود دارد که اگر هر مدیر استخدام می خواهد کارمندانش در دنیای تجارت موفق شوند باید به دنبال آنها باشد.

مهارت ها و ویژگی های یک کارمند خوب

مهارت های نرم و مهارت های فنی یا مهارت سخت ، هر دو در یک کارمند مهم هستند. مهارت های نرم شامل تخصص اجتماعی ، شخصیت و شخصیت او ، مهارت های ارتباطی ، هوش هیجانی ، تأثیر و رویکرد کار است که یک کارمند نشان می دهد. اینها در خدمت تکمیل مهارتهای سخت است - تواناییهایی که آموخته شده و قابل اندازه گیری و کمیت است و می تواند یک کارمند را به عنوان دارایی بیشتر یک شرکت درآورد .

در اینجا برخی از مهارت ها و ویژگی های برتر یک کارمند خوب آورده شده است:

  1. کارمندان خوب می دانند که چگونه کار خود را به درستی انجام دهند. این به آنها اجازه می دهد تا پیشنهادها و ایده های جدیدی برای بهبود وظایف خود ارائه دهند.
  2. حرفه ای بودن ، مودب بودن ، خوش صحبت بودن ، آرام بودن و نمایش بودن همه بخشی از حرفه ای بودن در کار است
  3. گفتن حقیقت در مورد موضوعات روی حیله و تزویر ، مانند حجم کار ، تعادل کار / زندگی ، مشتریان یا همکاران دشوار و روش های بی اثر ، کارمند خوبی را ایجاد می کند. کارمند خوب باید در گار باید صداقت داشته باشد.
  4. کارمندانی که ایده ها و پیشنهادات ابتکاری را ارائه می دهند و تأثیرات مثبتی دارند ، یک دارایی برای یک شرکت است. سکون و آرامش ، دشمن رشد است.
  5. کارمندانی که روی چیزی کار می کنند تا زمان حل شدن یا کامل شدن آن ، و بیشترین تلاش خود را برای حل مشکلات می کنند کارکنان خوبی محسوب می شوند. کارمندان باید توانایی حل مسئله را داشته باشد.
  6. وقتی کارمندان یک برنامه شغلی یا هدف شفاف و شخصی در ذهن دارند ، این فرض را ندارند که کارفرمای آنها شغلشان را برای آنها هدایت کند ، بنابراین آنها برای پیشرفت تلاش می کنند
  7. کارمندانی که مسئولیت کارهای خود را می پذیرند ، قابل اعتماد هستند ، به موقع می رسند ، آنچه را که می گویند انجام می دهند و دیگران را در تیم خود فرو نمی گذارند ، کارکنان بسیار ارزشمندی هستند. بهترین ویژگی یک کارمند قابل اعتماد بودن ، قابلیت اطمینان و مسئولیت پذیری است.
  8. کارمندانی که نگرش مثبتی به کار دارند ، تأثیر مثبتی بر اطرافیان خود دارند و انرژی را در تیم بهبود می بخشند.
  9. هوش هیجانی (EQ) در مورد هوشیاری نسبت به احساسات خود و همچنین احساسات تیم است. دانستن اینکه چگونه اینها را به خوبی مدیریت کنید کلید مهمی برای داشتن یک کارمند خوب است
  10. توانایی کار با افراد دیگر در یک تیم ، با تقویت روابط به روشی حرفه ای ، برای دستیابی به یک هدف مشترک ، یک سرمایه برای هر شرکت است
  11. مهارتهای سخت حاصل از تحصیل برای کارمندان خوب کافی نیست - آنها در فکر ایده های جدید هستند و افکار و بینشهای شخصی خود را با تیم در میان می گذارند.
  12. همه افراد خلاق به دنیا نمی آیند ، اما خلاقیت مهارتی است که می توان از طریق آزمایش ، تخیل ، س questionsال ، همکاری و پردازش اطلاعات آموخت.
  13. کارمندان خوب ، اطرافیان خود را مربی می کنند. آنها سخاوتمندانه تجربیات و تخصص خود را به اشتراک می گذارند. آنها می فهمند که دانش فقط زمانی قدرت است که با دیگران به اشتراک گذاشته شود

استخدام در مقابل آموزش

در سراسر جهان ، مشاغل در حال مشاهده شکاف های مهارتی هستند. یک راه حل ممکن ، آموزش کارمندان فعلی برای مهارت در مهارت های جدید است.این همچنین بدان معنی است که هنگام استخدام به رویکرد جدیدی نیاز است. استخدام کارکنانی که بالقوه مهارت بیشتری را نشان می دهند و برخی از ویژگی های ذکر شده در بالا را نشان می دهند ، می تواند یک تاکتیک موثر باشد. با توجه به اینکه استعدادهای برتر به احتمال زیاد هرچه بیشتر و تقاضای بیشتری پیدا می کنند ، آموزش می تواند بهترین و عملی ترین راه حل باشد.

دانستن اینکه باید در کارمندان موجود و همچنین هنگام استخدام کارمندان جدید به دنبال چه مهارت ها و ویژگی هایی باشید ، این اطمینان را خواهد داشت که فارغ از عنوان شغلی یا عملکرد شغلی ، در کل کسب و کار پرورش یافته و رشد می کند. مهارت های یک کارمند خوب فراتر از تیزبینی فنی و تجارب تجاری است. در حالی که اینها برای انجام کار مهم هستند ، نحوه انجام این وظایف و تعاملات با سایر اعضای تیم نشانگر نگرش ، رویکرد ، طرز فکر و سازگاری یک کارمند خوب است.

نظرات شما درباره ویژگی کارمند خوب
امتیاز: