بدیهی است که مشاغل می خواهند بهترین کارمندان را در زمینه کاری خود استخدام و حفظ کنند ، اما واقعاً "کارمند خوب" بودن به چه معناست و چرا جستجوی آنها مهم است؟ ویژگی های یک کارمند خوب را به شما معرفی می کنیم.
بیشتر مدیران استخدام یا منابع انسانی (منابع انسانی) می دانند یافتن کارمندان خوب چقدر دشوار است. نامزدها یا مهارت خاصی ندارند یا با فرهنگ شرکت سازگار نخواهند بود . صاحبان مشاغل اغلب فقط بر مهارت های فنی تمرکز می کنند و کیفیت و ویژگی های کارمند ایده آل را ارزیابی نمی کنند. این می تواند در نهایت بر فرهنگ ، بهره وری تأثیر منفی بگذارد و حتی ممکن است تلاش های آموزشی را طولانی کند. صرف نظر از صنعت یا ماهیت شغل ، خصوصیات کلیدی خاصی وجود دارد که اگر هر مدیر استخدام می خواهد کارمندانش در دنیای تجارت موفق شوند باید به دنبال آنها باشد.
مهارت های نرم و مهارت های فنی یا مهارت سخت ، هر دو در یک کارمند مهم هستند. مهارت های نرم شامل تخصص اجتماعی ، شخصیت و شخصیت او ، مهارت های ارتباطی ، هوش هیجانی ، تأثیر و رویکرد کار است که یک کارمند نشان می دهد. اینها در خدمت تکمیل مهارتهای سخت است - تواناییهایی که آموخته شده و قابل اندازه گیری و کمیت است و می تواند یک کارمند را به عنوان دارایی بیشتر یک شرکت درآورد .
در اینجا برخی از مهارت ها و ویژگی های برتر یک کارمند خوب آورده شده است:
در سراسر جهان ، مشاغل در حال مشاهده شکاف های مهارتی هستند. یک راه حل ممکن ، آموزش کارمندان فعلی برای مهارت در مهارت های جدید است.این همچنین بدان معنی است که هنگام استخدام به رویکرد جدیدی نیاز است. استخدام کارکنانی که بالقوه مهارت بیشتری را نشان می دهند و برخی از ویژگی های ذکر شده در بالا را نشان می دهند ، می تواند یک تاکتیک موثر باشد. با توجه به اینکه استعدادهای برتر به احتمال زیاد هرچه بیشتر و تقاضای بیشتری پیدا می کنند ، آموزش می تواند بهترین و عملی ترین راه حل باشد.
دانستن اینکه باید در کارمندان موجود و همچنین هنگام استخدام کارمندان جدید به دنبال چه مهارت ها و ویژگی هایی باشید ، این اطمینان را خواهد داشت که فارغ از عنوان شغلی یا عملکرد شغلی ، در کل کسب و کار پرورش یافته و رشد می کند. مهارت های یک کارمند خوب فراتر از تیزبینی فنی و تجارب تجاری است. در حالی که اینها برای انجام کار مهم هستند ، نحوه انجام این وظایف و تعاملات با سایر اعضای تیم نشانگر نگرش ، رویکرد ، طرز فکر و سازگاری یک کارمند خوب است.