مکان های اسرارآمیز در کل جهان

مکان های اسرارآمیز در کل جهان

(2 نفر) | 622 بازدید | تاریخ انتشار: سه‌شنبه, 04 آبان 1400

سیاره زمین مکانی شگفت‌انگیز است که هرگز با شگفتی‌های طبیعی وشکوهمند خود در برابر شگفتی‌های دست‌ساز انسان رو به تعظیم نخواهد رفت. سیاره ما نیز پر از اسرار است. اگر مجذوب مکان‌هایی با ریشه‌های افسانه‌ای یا پدیده‌های غیرقابل توضیح شده‌اید با ما همراه باشید.

مکان های های رازآلود زمین

زمین پر از مکان های شگفت آور و بی نظیر است که خیلی از مردم با بسیاری از آنها هیچگونه آشنایی ندارند پس چه بهتر که شما با این مقاله به حداقل دانستنی ها دست پیدا میکنید.

  • نوادا
  • برمودار
  • آبشار خون
  • قلعه مرجانی
  • جنگل کج
  • پل شیطان
  • بنای یادبود ملی برج شیاطین (وایومینگ)
  • دری به جهنم
  • جزیره ایستر (شیلی)
  • آبشار شعله ابدی
  • گذرگاه غول پیکر
  • سوراخ آب بزرگ
  • هرم بزرگ جیزه
  • جزیره عروسک ها
  • دریاچه کاوا ایجن
  • دریاچه هیلیر
  • دریاچه ماراکایبو
  • دریاچه نس
  • تپه مغناطیسی
  • استون هنج

منطقه 51 (نوادا)

تأسیسات نیروی هوایی که معمولاً به عنوان منطقه 51 شناخته می شود، واقع در محدوده آزمایش و آموزش نوادا، برای دهه ها تخیل نظریه پردازان توطئه و هالیوود را به خود جلب کرده است. پایگاه نظامی فوق محرمانه (که هنوز عملیاتی است) توسط صحرای برهوت احاطه شده است و محرمانه بودن آزمایش هواپیمای رادارگریز آن در دوران جنگ سرد منجر به شایعاتی در مورد بشقاب پرنده ها و موجودات فضایی، آزمایشات وحشیانه دولت در محل شد. غیرنظامیان کنجکاو می توانند منطقه اطراف پایگاه را که به یک مقصد گردشگری عجیب تبدیل شده است، کاوش کنند، اگرچه اجازه ورود به آن را ندارند.


مثلث برمودا

مثلث برمودا شاید معروف ترین مکان مرموز دنیا باشد. این منطقه حدود 500000 مایل مربع در اقیانوس اطلس بین برمودا، پورتوریکو، میامی و فلوریدا قرار دارد. گفته می شود بیش از 20 هواپیما و 50 کشتی به طور مرموزی در هوا ناپدید شده یا بدون توضیح سقوط کرده اند. اگرچه کشتی‌ها هر روز به راحتی از این منطقه عبور می‌کنند و در مثلث برمودا بیش از هر منطقه بزرگ و پرمسافر همانند اقیانوس های دیگر رفت و آمد صورت می گیرد اما به هرحال حوادث غیرقابل توضیح همچنان تخیل و ذهن های عموم را به خود جلب کرده است.


آبشار خون (قطب جنوب)

قطب جنوب علاوه بر اینکه سردترین و خشک‌ترین مکان روی کره زمین است، آبشاری به رنگ نارنجی به نام آبشار خونی را در خود جای داده است که به وضوح به اندازه پنج طبقه در امتداد یک یخچال سفید یخی سرازیر است. دانشمندان سرانجام به این نتیجه رسیدند که رنگ وحشتناک ناشی از آب شور و پر از آهن از داخل یخچال است که پس از قرار گرفتن در معرض اکسیژن اکسید می شود و زنگ می زند.


قلعه مرجانی (هومستد، فلوریدا)

مردی دلشکسته به تنهایی قلعه مرجانی را در هومستد فلوریدا در طول 25 سال تا زمان مرگش در سال 1951 ساخت. او بدون استفاده از ماشین آلات بزرگ، بیش از 1100 تن سنگ مرجانی را برید، جابجا کرد، کنده کاری و مجسمه سازی کرد.اینکه چگونه او دقیقاً این شاهکار مهندسی را تنها با ابزارهای دستی انجام داد هنوز یک راز چشمگیر است.


جنگل کج (لهستان)

این جنگل با صدها درخت کاج عجیب و غریب در لهستان قرار دارد. صدها درخت کاج در دهه 1930 در آنجا کاشته شدند و با خمیدگی تقریباً 90 درجه در پایه خود رشد کردند که آنها را شبیه قلاب ماهیگیری کرد. برخی معتقدند که در واقع از یک تکنیک یا ابزار انسانی برای ایجاد انحنای درختان به این شکل استفاده شده است، در حالی که برخی دیگر حدس می زنند که یک طوفان برف زمستانی یا برخی آسیب های دیگر می تواند به این جنگل جذاب شکل جالبی بدهد.


پل شیطان (کروملائو، آلمان)

مکان‌های متعددی در سرتاسر جهان وجود دارد که به دلیل نوعی ارتباط ماوراء طبیعی، «پل شیطان» نامیده شده‌اند، اما معروف‌ترین آن در شهر کروملائو آلمان واقع شده است. پل سهموی که در آلمانی به نام Rakotzbrücke شناخته می شود، به دهه 1860 برمی گردد و یکی از خیره کننده ترین پل های جهان است. یک دایره کامل که با بازتاب خود در آب زیرین تشکیل می شود، شاهکاری که تنها با کمک دنیای ماورایی ممکن است.


بنای یادبود ملی برج شیاطین (وایومینگ)

برج شیاطین که از ویژگی های زمین‌شناسی است از دشت غلتان اطراف منطقه بلک هیلز در وایومینگ بیرون می‌آید و در سال 1906 به اولین اثر ملی در کشور آمریکا تبدیل شد. ممکن است کوهی باشکوه به نظر برسد، اما در واقع از سنگ مذاب ساخته شده است. که به ستون های هندسی جذاب تبدیل شده است.


دری به جهنم (ترکمنستان)

تقریباً 50 سال پیش، یک دهانه آتشین در صحرای شمال ترکمنستان باز شد. دهانه دروازه که به دری به جهنم نیز معروف است، امروزه همچنان می سوزد و در شب می توان درخشش آن را از کیلومترها دورتر دید. گمان می‌رود این دهانه توسط یک حادثه حفاری گاز طبیعی توسط روسیه ایجاد شده باشد که در آن مهندسان برای جلوگیری از انتشار گازهای خطرناک منطقه را به آتش کشیدند، غافل از اینکه آتش تا چه مدت می‌سوزد.


جزیره ایستر (شیلی)

این جزیره منزوی در اقیانوس آرام زمانی توسط تمدن راپا نویی پر از جمعیت بود که تقریباً 900 سال پیش، 1000 مجسمه سنگی غول پیکر معروف به موآی را برپا کردند. این پیکره های بلند که به طور متوسط 13 فوت قد و هر کدام 14 تن وزن دارند، کاشفان اروپایی را که برای اولین بار در سال 1722 به این جزیره آمده بودند مجذوب خود کردند. نظریه اخیردرباره آنها این است که آنها به عنوان نشانگر منابع آب شیرین ساخته شده باشند.


آبشار شعله ابدی (پارک چستنات ریج، نیویورک)

اگر مسیر شیل کریک را در پارک چستنات ریج نیویورک دنبال کنید، نور نارنجی مایل به قرمز عجیبی را در پشت آبشاری خواهید دید که بسیار عجیب است. این شعله ابدی که در پشت آب می سوزد، سوخت گاز متان طبیعی است که از شکاف های سنگ خارج می شود. اگرچه شعله کاملاً ابدی نیست چرا که آب گاهی آتش را خاموش می کند، اما بازدیدکنندگان اغلب آن را با فندک دوباره شروع می کنند تا جادو را زنده نگه دارند.


گذرگاه غول پیکر (ایرلند شمالی)

یک شگفتی طبیعی در سواحل ایرلند شمالی است که دارای 40000 ستون بازالت سیاه چند ضلعی است که در اثر فعالیت های آتشفشانی ایجاد شده اند. این شگفتی، افسانه‌هایی را در مورد غولی به نام فین مک کول الهام بخشید که بخش هایی از ساحل را به دریا انداخته تا مسیری سنگی به سمت اسکاتلند ایجاد کند.


سوراخ آبی بزرگ (بلیز)

سوراخ آبی بزرگ در نام خود کاملاً ساده است ولی این چاله دریایی عظیم و دورافتاده در سواحل بلیز بیش از 1000 فوت عرض و 400 فوت عمق دارد. غواصان به اینجا می آیند تا آب های شفاف و کریستالی هیپنوتیزم کننده، حیات دریایی و صخره های مرجانی آن را تجربه کنند.


هرم بزرگ جیزه (مصر)

هرم بزرگ جیزه هزاران سال است که بشر را مجذوب خود کرده است. تنها یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان که هنوز دست نخورده باقی مانده است، همچنان یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری روی زمین است. بازدیدکنندگان و محققان به طور یکسان هنوز از نحوه ایجاد هرم 455 فوتی بدون ابزار مدرن متحیر هستند، اگرچه تئوری های رایج این است که آنها با استفاده از نوعی سیستم رمپ ساخته شده اند.


جزیره عروسک ها (مکزیکو سیتی، مکزیک)

Isla de las Muñecas، اسپانیایی به معنای جزیره عروسک ها، جزیره ای است که در کانال های محله Xochimilco در مکزیکو سیتی واقع شده است. همانطور که افسانه می گوید، سرایدار جزیره پس از اینکه نتوانست دختر کوچکی را که بیش از 50 سال پیش در آنجا غرق شده بود نجات دهد، دچار احساس گناه شد. او عروسک هایی را به عنوان ادای احترام در اطراف جزیره آویزان کرد. عروسک های ناراحت کننده با اندام های بریده، سرهای بریده و حدقه های خالی هنوز در آنجا باقی مانده اند و برخی افراد ادعا می کنند که این جزیره خالی از سکنه است.


دریاچه کاوا ایجن (اندونزی)


دریاچه کاوه ایجن و آتشفشان هر دو وحشتناک و نفس گیر هستند زیرا یک پدیده طبیعی نادر در اینجا رخ می دهد. گازهای سولفوریک از میان سطوح سنگی اطراف دریاچه منفجر می شوند و هنگامی که به هوای بیرون برخورد می کنند، می سوزند. این باعث ایجاد شعله هایی می شود که تا 16 فوت به هوا شلیک می شود.

دریاچه هیلیر (استرالیا)

دریاچه هیلیر استرالیا با آب های صورتی مایل به حبابی خود، ممکن است منحصر به فردترین و زیباترین آب های جهان را داشته باشد. درست در کنار اقیانوس آرام قرار دارد که باعث می شود رنگ طبیعی آن در مقایسه با آن واقعاً جذاب باشد. ماهی‌های زیادی در آب‌هایش زندگی می‌کنند و حتی برای شنا هم امن است، اگرچه گردشگران اجازه ورود به آب را ندارند. دلیل رنگ دریاچه هیلیر همچنان یک راز باقی مانده است، اما به احتمال زیاد دلیل آن ناشی از جلبک ها، باکتری ها یا واکنش های شیمیایی است.


دریاچه ماراکایبو (ونزوئلا)

بر فراز این خلیج در کنار دریای کارائیب در شمال غربی ونزوئلا، تقریباً هر شب سال، طوفان های رعد و برق آسمان را فرا می گیرد. این پدیده آب و هوایی به عنوان رعد و برق کاتاتومبو شناخته می شود که به خاطر رودخانه ای که به دریاچه می ریزد نامگذاری شده است. دریاچه ماراکایبو به لطف ترکیبی از گرما، رطوبت، جریان های هوا و مناظر کوهستانی، بیشترین غلظت رعد و برق را در زمین دارد. در شب، رعد و برق حدود 28 بار در دقیقه به مدت 9 ساعت به دریاچه ماراکایبو برخورد می کند.


دریاچه نس (اسکاتلند)

دریاچه نس یک دریاچه بزرگ، عمیق و آب شیرین در ارتفاعات اسکاتلند است. این دریاچه به خاطر مشاهده هیولای دریاچه نس یک موجود افسانه‌ای مار مانند با نام مستعار Nessie مشهور است. وجود نسی هرگز ثابت نشده است، اما این دریاچه را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. حتی اگر هیچ شواهدی از وجود یک هیولا نبینید، منطقه فوق العاده است. به هر حال، اسکاتلند از نظر برخی از مسافران زیباترین کشور جهان است.


تپه مغناطیسی (هند)

تپه های مغناطیسی یا تپه های گرانشی، توهمات نوری هستند که در آن جاده ای که به نظر می رسد در سربالایی به دلیل چشم انداز اطراف شیب دار است، در واقع در سراشیبی شیب دار است، بنابراین به نظر می رسد اتومبیل ها، اتوبوس ها و سایر وسایل نقلیه در سرپیچی از گرانش در سربالایی غلت می زنند. خرافات محلی معتقد است که تپه مغناطیسی مردم را به بهشت هدایت می کند و بازدیدکنندگان به اینجا می آیند تا این پدیده طبیعی عجیب را برای خود آزمایش کنند.


استون هنج (انگلیس)

بنای ماقبل تاریخ مربوط به بیش از 5000 سال پیش، چنان بنای مشهوری است که شاید مردم دیگر آن را مرموز تصور نکنند. اما چگونگی و چرایی ساخت و چیدمان این سنگ‌های عظیم در انگلستان در طول 1500 سال، محققان، مورخان و بازدیدکنندگان کنجکاو را برای نسل‌ها مجذوب خود کرده است. در حالی که به طور کلی پذیرفته شده است که این بنا به عنوان یک معبد مقدس و محل دفن ساخته شده است.


نظرات شما درباره مکان های اسرارآمیز در کل جهان
امتیاز:
نسترن حسینی فر
یکشنبه, 25 تیر 1402
بسیار عالی، امیدوارم یه روزی بتونم ازشون دیدن کنم 💐