چگونه یک رابطه را به روش صحیح و محترمانه خاتمه دهیم؟

چگونه یک رابطه را به روش صحیح و محترمانه خاتمه دهیم؟

309 بازدید | تاریخ انتشار: سه‌شنبه, 19 مهر 1401

برای اینکه یک رابطه را به نحوه‌ای مناسب خاتمه دهید نیازمند به کار گیری نکاتی میباشید تا از آسیب‌های مختلف جلوگیری پیش رو جلوگیری کرده باشید.

طریقه صحیح پایان دادن یک رابطه

ممکن است از خود بپرسید "از کجا بفهمم زمان پایان دادن به رابطه‌ام فرا رسیده است؟" متاسفانه پاسخ به این سوال همیشه واضح نیست. در هر صورت، علائم مشخصی وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید زیرا به شما میگوید زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده است یا نه.
سخت ترین نوع جدایی، جدایی است که در آن شما همچنان شریک زندگی خود را دوست دارید. چگونه میتوانید چیزی را با کسی که هنوز دوستش دارید پایان دهید؟ ممکن است متوجه برخی خط قرمزهای غیرقابل انکار شده باشید که دیگر قادر به نادیده گرفتن آنها نیستید. شاید برای مقابله با احساس اعضای خانواده‌تان در مورد شریک زندگی خود تلاش کرده‌اید، یا شاید حتی مشکلاتی بلند مدت داشته‌اید. در هر صورت شما باید کاری را که برای شما مناسب است انجام دهید. بنابراین برای اینکه از خراب کردن پل‌های غیرضروری اجتناب باید که در عین حال صادق باشید چرا که احتمالا هر دوی شما برای مدتی باید با دلشکستگی دست و پنجه نرم کنید.
یکی از مواردی که در صورت امکان باید از آن اجتناب کنید، شکستن رابطه با متن است. این یک راه بد برای جدایی از یک شریک است، مهم نیست چقدر با هم هستید، هیچ کس لیاقت آن متن وحشتناک و دلخراش را ندارد. خوشبختانه، به عنوان یک بزرگسال، میتوانید محترمانه رفتار کرده و از هر گونه دلشکستگی بیشتر جلوگیری کنید.

روش های مناسب جدایی

بهترین راهکارهای خاتمه دادن به یک رابطه

قطعا وقتی که میلی برای ادامه روابط خود با یک شخص نداشته باشید قصد بر جدایی ذهن شما را درگیر خود میکند اما این جدایی مسئله حساسی میباشد که میبایست با نهایت دقت و احترام صورت گیرد تا منجر به یک جدایی آسیب زا نشود. در اینجا سعی داریم تا با ارائه روش‌های مناسب برای پایان دادن به رابطه به شما در این زمینه کمک کنیم.

1- بنشینید و توضیح دهید که چرا میخواهید این رابطه را پایان دهید

شما باید توضیحی آماده برای اینکه چرا میخواهید رابطه را پایان دهید، داشته باشید. زیرا خیلی بد است که آنها را بدون خداحافظی رها کنید. به خاطر داشته باشید که شخصی که قصد ترک او را دارید بخشی از زندگی شما بوده و او سزاوار احترام شماست.

2- صادق باشید و با دروغ اوضاع را بدتر نکنید

شما باید صادق باشید. برای اینکه چرا از آنها جدا میشوید بهانه نیاورده و به حقیقت پایبند باشید.
بهانه‌ها فقط اوضاع را در آینده پیچیده میکنند. بهتر است حقیقت را بگوییم زیرا، حداقل یک بار که همه چیز تمام شود، هر دوی شما میتوانید بدون هیچ سوالی در انتظار پاسخ باشید.
اگر که حس میکنید گفتن حقیقت ممکن است به شریک زندگی‌تان آسیب برساند، به خود بگویید که اگرچه حقیقت ممکن است واقعاً آزار دهنده باشد، اما شریک زندگی شما شایسته دانستن تمام حقیقت است و نه چیزی کمتر از آن. اگر از او خسته شدید و او خسته کننده و آزاردهنده بوده، مستقیماً به او بگویید و در گفتن این حرف تماما جوانب احترام را رعایت کنید. مزیت گفتن تمام حقیقت به شریک زندگی خود این است که او بتواند روی نقاط ضعف و اشتباهات خود کار کرده و در آینده با مشکلات مشابهی مواجه نشود. چرا که امیدواریم شرکای آینده آنها مجبور نباشند شخصی که شما قبلا با او بوده اید را به همان دلیلی که شما او را ترک کردید ترک کنند.

راهکارهای جدایی سالم

3- مستقیما سر اصل مطلب بوده و به حاشیه نروید

وقتی از کسی جدا میشوید، فرد مقابل را به تمسخر نگرفته و هرگز با احساسات و عواطف آنها بازی نکنید. لحظه‌ای که از کسی جدا میشوید، او در نهایت احساس آسیب پذیری است. اگر میخواهید همچنان با او رابطه داشته باشید به صورتی که حداقل با هم دوست بمانید، این را به او گفته و چیزهایی را که عمدا به احساسات آنها آسیب میزند، نگویید.

4- در تصمیم خود محکم و مطمئن باشید

بیش از حد خوب نباشید خوب بودن بیش از حد میتواند به شریک زندگی شما امیدواری کاذب بدهد که ممکن است بخواهید در مقطعی دوباره با هم باشید. پس در این راستا باید که مسئله جدیت در این تصمیم را در نظر گرفته و در راهی که انتخاب کرده‌اید مصمم باشید.

5- برای مطرح کردن این مسئله باید که از متنی مختصر و راحت استفاده کنید

به آنها بگویید که در حال جدایی از آنها هستید و سپس دلایل خود را به وضوح بیان کنید. در متن خود میبایست که از متنی کوتاه و مختصر استفاده کنید. توجه داشته باشید که هنگام صحبت از خندیدن یا لبخند زدن خودداری کرده و همدل باشید. اگر کسی در حین جدایی از شما لبخند بزند، واقعاً از آن لذت نخواهید برد.

6- تاکید بر دلائل لازم است

ممکن است نتوانید مسائل حل نشده خود را حل کنید، اما سعی کنید جدایی را دوستانه انجام دهید. دلایل خود را نادیده نگیرید، زیرا در نهایت هدف خود را متوجه نشده و ممکن است شریک زندگی خود را بیشتر از قبل گیج کنید.

نحوه جدایی مناسب


مواردی که به آنها اشاره شد نکاتی است که باید حتما مورد توجه خود قرار دهید. در غیر این صورت عواقبی ناراحت کننده میتواند به شما آسیب رساند.

نظرات شما درباره چگونه یک رابطه را به روش صحیح و محترمانه خاتمه دهیم؟
امتیاز: