یوتیوب پانزدهمین سالگرد خود را در هند جشن می گیرد و موج بعدی اقتصاد سازندگان را آماده می کند

یوتیوب پانزدهمین سالگرد خود را در هند جشن می گیرد و موج بعدی اقتصاد سازندگان را آماده می کند

150 بازدید | تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 مرداد 1402

ایشان جان چاترجی، مدیر هند، یوتیوب، به مناسبت پانزدهمین سال تاسیس این پلتفرم از زمان راه اندازی نسخه محلی آن در هند، گفت: «سفر یوتیوب در کشور، از بسیاری جهات، آینه سفر تحول دیجیتالی خود هند است.

نسخه بومی سازی شده یوتیوب در سال 2008 به هند آمد و از آن زمان، این پلتفرم شاهد رشد خارق العاده ای هم از نظر گستردگی و هم از نظر جمعیت در حال تکامل کاربران بوده است. در این مناسبت، کارگردان بینش خود را در مورد سفر درخشان پلتفرم که شاهد تغییرات قابل توجهی در فناوری، خلاقیت و فرهنگ پاپ بوده است، به اشتراک گذاشت.

ویدئوی دیجیتال همیشه توانایی غیرمعمولی برای از بین بردن سواد و موانع جغرافیایی داشته است. 15 سال بعد، یوتیوب آواتارهای زیادی به خود گرفته است - مکانی برای کشف روندهایی که در جهان حرکت می کنند، و بازتابی از هند کنجکاو، متصل و پر جنب و جوش، که ویدیو را به عنوان زبان خود پذیرفته است.
گسترش سریع این پلتفرم به وسیله انبوهی از ابزارهای خلاقانه انجام شده است که سازندگان را قادر می‌سازد تا ایده‌های مبتکرانه خود را زنده کنند. یوتیوب نه تنها شکاف بین سازندگان و بینندگان را پر کرده است، بلکه افراد را برای شروع یک سفر خلاقانه کارآفرینی نیز توانمند کرده است. این تا حد زیادی به دلیل دموکراتیک کردن برنامه های ایجاد محتوا و کسب درآمد توسط پلتفرم است.

به گفته این پلتفرم، چشم انداز ویدیوی دیجیتال شاهد تغییرات قابل توجهی از نظر فناوری، خلاقیت و فرهنگ پاپ است. YouTube در حالی که به سازندگان امکان می‌دهد مخاطبان جدیدتری را جذب و مدیریت کنند، فضای امنی برای کشف، ایجاد و اتصال نیز ارائه می‌کند.

Chatterjee در حین توضیح بیشتر در مورد سفر YouTube، برخی از روندهای منحصر به فرد را نیز به اشتراک گذاشت. طبق یک نظرسنجی YouTube Trends در سال 2023، حدود 69 درصد از Gen Z در هند گفتند که وقتی سازندگان مورد علاقه‌شان محتوا را در قالب‌های مختلف مانند فرم کوتاه، فرم بلند، پادکست، پخش زنده و غیره ارائه می‌دهند، آن را دوست دارند.
به گفته این پلتفرم، این گسترش خلاقانه به آنها کمک می کند تا ژانرهای محبوب و جاافتاده مانند کمدی، بازی، آشپزی، فناوری و غیره را تقویت کنند.
در حالی که ویدیوها در دهه گذشته به عنوان یک فرمت واحد تعریف می شدند، اکنون به یک تجربه شخصی تبدیل شده است که فرمت های مختلف را برای پاسخگویی به مخاطبان مختلف ادغام کرده است. حدود 71 درصد از مردم گفتند که ویدیوهایی را در مورد یک موضوع خاص تماشا می کنند و به تماشای چندین فرمت علاقه مند هستند. این امر اساسا مصرف محتوا را بی حد و حصر و بدون درز کرده است.

چاترجی گفت که در حالی که یک دهه پیش، روندهای ویروسی عمدتاً یک فرهنگ پاپ یکپارچه بودند - تجربه مشترک همه. اکنون ارتباط بیشتری پیدا کرده است و اساساً بینندگان را به خالقانی آماتور تبدیل می کند. همین نظرسنجی بیان کرد که 49 درصد از پاسخ دهندگان در سال گذشته در یک الگوی رفتاری شرکت کردند.

روند جالب دیگر افزایش چند لایه فندوها است. حدود 48 درصد از Gen Z اعتراف کردند که در 12 ماه گذشته ویدیوهایی را تماشا کرده اند که توسط طرفداران محتوای خاص، هنرمندان یا شخصیت های عمومی ساخته شده است.
در همین حال، YouTube توسط سازندگان بیشتری در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته است. نظرسنجی آکسفورد اکونومیکس در سال 2022 بیان کرد که 80 درصد از سازندگان هندی که از این پلتفرم درآمد کسب می‌کنند، احساس می‌کنند که این پلتفرم فرصت‌هایی را ارائه می‌دهد که در غیر این صورت از رسانه‌های سنتی به دست نمی‌آوردند. دموکراتیزه شدن و کسب درآمد از محتوا مطمئناً درهای جدیدی را برای تولیدکنندگان محتوا باز کرده است.
علاوه بر این، برنامه های آتی این شرکت همچنین شامل معرفی قدرت هوش مصنوعی در موارد مختلف از جمله زیرنویس و جنبه های تعدیل محتوا است.

نظرات شما درباره یوتیوب پانزدهمین سالگرد خود را در هند جشن می گیرد و موج بعدی اقتصاد سازندگان را آماده می کند
امتیاز: